Tarissa_customersupport

Deze week is het de beurt aan Tarissa van onze klantendienst om een aantal handige tips te delen. Aangezien Tarissa de kaartlezer en het systeem door en door kent, weet ze precies hoe u optimaal gebruik kunt maken van onze betaaloplossing. Het woord is aan u Tarissa!

Wanneer u moeilijkheden ondervindt met de transacties, kan dit opgelost worden door:
  • ervoor te zorgen dat er op de smartphone of tablet gebruik wordt gemaakt van de laatste versie van de payleven app. Om te checken of uw app up-to-date is, kunt u naar de app store of google play store gaan op uw smartphone of tablet. Hier is zichtbaar welke updates er beschikbaar zijn.
  • te checken of de verbinding met internet op uw smartphone goed is. Wanneer het een zwak signaal heeft, zal dit invloed hebben op de transacties. Dit is eenvoudig te checken door te proberen om een video op YouTube te bekijken. Als dit moeizaam gaat, is het raadzaam om verbinding te maken met een lokale WiFi verbinding.
  • te bekijken of de kaartlezer correct gekoppeld is met de Bluetooth-verbinding. Als er geen verbinding met de Bluetooth is, kan dit via onderstaande stappen verholpen worden.

 

Het koppelen van de kaartlezer en de smartphone

iOS

1. Ga naar de instellingen van uw iPhone of iPad* en zorg ervoor dat de Bluetooth aan staat.
2. Zet vervolgens de kaartlezer aan en druk vervolgens vijf seconden op de 0 van het apparaat. De tekst «You can connect…» of «U kunt verbinden…»  zal op het scherm van de kaartlezer verschijnen.
3. Zodra de verbinding is gevonden, zal het serienummer van de kaartlezer «payleven-006xxxxxx» op het scherm verschijnen in het overzicht met apparaten op uw iPhone of iPad met de status «Niet gekoppeld».
4. Er verschijnt een koppelingsverzoek op zowel de kaartlezer als op de iPhone of iPad. Kies «Koppel» op de iPhone of iPad en druk daarna op de groene bevestigingsknop van de kaartlezer. De iPhone of iPad zal nu de status «Verbonden» weergeven. Beide apparaten zijn nu succesvol verbonden. Mocht de verbinding niet tot stand komen, druk op de Annuleer knop op de kaartlezer en herhaal dan dit proces vanaf stap 2.
5. Bij een iOS apparaat is het belangrijk dat de app de kaartlezer ook herkent. U kunt dit controleren door naar de app te gaan en vervolgens naar Account > Instellingen > Configureer kaartlezer aan te klikken. Daar kunt u de kaartlezer selecteren. Indien er al een groen vinkje achter staat, is het in orde en kunt u transacties accepteren.

Android

1. Open de payleven app en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
2. Na het inloggen verschijnt een van de volgende schermen:
A. Een scherm met de tekst «Om betalingen te accepteren dient u de kaartlezer te verbinden». Druk vervolgens op Start.
OF
B. Als u het betalingsscherm ziet, klik dan op Betaling > Account > Beheer kaartlezer.
3. Instructies voor het verbinden van de kaartlezer worden nu op het scherm van uw smartphone of tablet getoond. Druk vijf seconden op de 0 van de kaartlezer om de verbinding tot stand te brengen. De tekst «You can connect…» of «U kunt verbinden…» zal op het scherm van de kaartlezer verschijnen. Op de smartphone of tablet verschijnt «kaartlezer gevonden», gevolgd door een koppelingsverzoek. Kies OK op uw smartphone of tablet en druk daarna op de groene bevestigingsknop van de kaartlezer. Na enkele seconden verschijnt er «Geslaagd! U kunt nu betalingen accepteren». Klik op Doorgaan. Beide apparaten zijn nu succesvol verbonden. Mocht de verbinding niet tot stand komen, druk dan eerst op het rode kruisje op de kaartlezer voordat u deze stap (3) herhaalt.
4. Ga naar het betalingsscherm door in de linkerbovenhoek voor Betaling te kiezen.
5. Mocht u nog problemen hebben met het koppelen van het toestel en de kaartlezer, voer dan een van deze handelingen uit:
  • Zet de bluetooth uit, weer aan en probeer het nogmaals
  • Log uit in de app en probeer opnieuw in te loggen
  • Verwijder het apparaat in de app
  • Zet de smartphone of tablet uit en vervolgens weer aan

 

Tot slot: als u payleven gebruikt op een tablet, vergeet dan niet om van tijd tot tijd de tablet uit te zetten. Op deze manier zorgt ervoor dat al uw apps moeiteloos werken.

Deze tips van Tarissa zijn handig, niet waar? Maar mocht u nog meer vragen hebben, onze klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 02 808 64 08.

 

Binnenkort volgen meer tips & tricks!
* De PIN-reader kan naast de iPhone en iPad ook gebruikt worden met een iPod-touch.
Category:
payleven Gebruikstips en updates, payleven Team
Tags:
, ,

There are 2 comments

Comments are closed.